Workshops

E07 – PARIS 2024 : LA VILLE-LUMIÈRE, PHARE DE MODERNITÉ, FACE À DES DÉFIS DE TAILLE.
E09 – LE FEEDBACK EN CLASSE DE FLE
Show all

E08 – ON CONTINUE À PARLER EN FRANÇAIS PARTOUT !

 0,00

Par: Janny Spreen en Audrey Rousse Malpat – Project Frans / Zeven Linden College Dedemsvaart – Nederland
Langue: NL

Description:
In deze workshop wordt ingegaan op het inzetten van de activerende AIM-didactiek (Accelerative Integrated Methodology) in leerjaar 2. In leerjaar 1 is met het verhaal Les trois petits cochons of met het verhaal Salut, mon ami! een stevige basis gelegd.
Het zou logisch zijn om AIM in leerjaar 2 deze basis uit te bouwen met het vervolgverhaal Comment y aller? en/of met Veux-tu danser?, maar veel docenten weten niet goed wat deze beide verhalen beogen te bereiken.
Deze workshop geeft o.a. antwoord op de vraag welke woordenschat en grammatica worden aangeboden. Maar ook vragen als: Hoe wordt het spreken en schrijven gecontinueerd en uitgebouwd naar onafhankelijker en creatiever spreken en schrijven? Hoe wordt de opgebouwde woordenschat uit leerjaar 1 herhaald? Hoe ziet dat eruit qua toetsing? Welke werkvormen komen aan bod? Ook wordt aandacht besteed aan het steeds meer zelfstandig laten werken van leerlingen aan bepaalde taaltaken. Daarnaast wordt ingegaan op mogelijke lesideeën ter afwisseling of ter aanvulling op het lesprogramma. Tenslotte zal Audrey Rousse Malpat u informeren over de effectiviteit van AIM in de onderbouwklassen.

Op voorraad

Artikelnummer: E08 Categorieën: ,
Beschrijving

Par: Janny Spreen en Audrey Rousse Malpat – Project Frans / Zeven Linden College Dedemsvaart – Nederland
Langue: NL

Description:
In deze workshop wordt ingegaan op het inzetten van de activerende AIM-didactiek (Accelerative Integrated Methodology) in leerjaar 2. In leerjaar 1 is met het verhaal Les trois petits cochons of met het verhaal Salut, mon ami! een stevige basis gelegd.
Het zou logisch zijn om AIM in leerjaar 2 deze basis uit te bouwen met het vervolgverhaal Comment y aller? en/of met Veux-tu danser?, maar veel docenten weten niet goed wat deze beide verhalen beogen te bereiken.
Deze workshop geeft o.a. antwoord op de vraag welke woordenschat en grammatica worden aangeboden. Maar ook vragen als: Hoe wordt het spreken en schrijven gecontinueerd en uitgebouwd naar onafhankelijker en creatiever spreken en schrijven? Hoe wordt de opgebouwde woordenschat uit leerjaar 1 herhaald? Hoe ziet dat eruit qua toetsing? Welke werkvormen komen aan bod? Ook wordt aandacht besteed aan het steeds meer zelfstandig laten werken van leerlingen aan bepaalde taaltaken. Daarnaast wordt ingegaan op mogelijke lesideeën ter afwisseling of ter aanvulling op het lesprogramma. Tenslotte zal Audrey Rousse Malpat u informeren over de effectiviteit van AIM in de onderbouwklassen.

X