B05 – SPELENDERWIJS TAAL LEREN: SPELLEN ONTWERPEN

|

Nuffic – Nederland
(NEDERLANDS)

In deze interactieve workshop van LinQ (netwerk voor docenten Duits en Frans) ontdek je hoe je eenvoudig spellen voor de les Frans kunt ontwerpen. Denk hierbij aan verschillende opties van Zeeslag, Triominos, Dobble, Bingo of de vele spellen die mogelijk zijn met een dobbelsteen. Na een korte introductie van voorbeelden ga je zelf aan de slag: hoe kun je online tools inzetten om offline, activerende werkvormen te maken die weinig voorbereiding vragen? Je verlaat de workshop met inspiratie én een set kant-en-klare lesideeën om meteen toe te passen.

En stock

Autres ateliers intéressants

  • E03 – LE QUÉBEC, CONNAIS-TU ?

    Suela Sefa – Directrice générale AIEQ, Québec – Québec Canada (FRANÇAIS)

    Cet atelier présentera la toute nouvelle édition de l’ouvrage pédagogique numérique intitulé Le Québec, connais-tu ? Cet ouvrage est destiné aux professeurs de français langue seconde ou langue étrangère. Il est composé de textes de présentation, d’extraits de chansons, de textes informatifs et d’œuvres littéraires, ainsi que d’une centaine de fiches d’exercices pédagogiques. La matière permet non seulement un apprentissage de la langue mais aussi l’exploration des réalités socioculturelles contemporaines qui font le Québec.

  • A16 – SLIMMER LEREN, MET MEER PLEZIER: MOTIVEREND FRANS IN DE KLAS

    Uitgeverij Malmberg – Nederland (NEDERLANDS)

    Hoe zorg je voor meer plezier én resultaat in de les Frans? In deze interactieve workshop laten een auteur en methodeontwikkelaar van Bravoure zien hoe je met slimme didactische keuzes leerlingen motiveert én uiteindelijk ook voorbereidt op het examen. Je ontdekt hoe je woordenschat effectief en visueel kunt oefenen, hoe je met integratie van vaardigheden afwisseling brengt, en hoe je examentraining betekenisvol kunt maken. Met concrete voorbeelden uit Bravoure en praktische werkvormen ga je naar huis met frisse ideeën die direct toepasbaar zijn in de klas. Dit atelier wordt herhaald in serie C, nummer C05.