C06 – EEN DECENNIUM MACRON. TIJD VOOR EEN BALANS

|

Niek Pas – Universiteit van Amsterdam – Nederland
(NEDERLANDS)

Het tijdvak Macron loopt op zijn einde; volgend jaar rond deze tijd zit Frankrijk volop in de presidentsverkiezingen. Aangezien Macron er twee ambtstermijnen op heeft zitten kan hij niet meer meedingen. In 2017 was de verkiezing van de indertijd 39-jarige politicus ronduit verrassend. Hij werd verkozen op een ambitieuze nationale en Europese hervormingsagenda. Inmiddels kenmerkt Frankrijk zich door een enorme staatsschuld en financieringstekort, een steeds meer versnipperde samenleving evenals een in sterke mate gepolariseerd politiek landschap. In hoeverre is Macron hier debet aan of spelen hier vooral structurele ontwikkelingen?

En stock

Autres ateliers intéressants

  • C05 – SLIMMER LEREN, MET MEER PLEZIER: MOTIVEREND FRANS IN DE KLAS

    Uitgeverij Malmberg – Nederland (NEDERLANDS)

    Hoe zorg je voor meer plezier én resultaat in de les Frans? In deze interactieve workshop laten een auteur en methodeontwikkelaar van Bravoure zien hoe je met slimme didactische keuzes leerlingen motiveert én uiteindelijk ook voorbereidt op het examen. Je ontdekt hoe je woordenschat effectief en visueel kunt oefenen, hoe je met integratie van vaardigheden afwisseling brengt, en hoe je examentraining betekenisvol kunt maken. Met concrete voorbeelden uit Bravoure en praktische werkvormen ga je naar huis met frisse ideeën die direct toepasbaar zijn in de klas. Dit atelier is herhaling van nummer A 16.

  • C01 – STIMULER LA PRODUCTION ORALE ET FAVORISER LA CRÉATIVITÉ À L’AIDE DES JEUX NARRATIFS ET ARGUMENTATIFS

    Pauline Boivin – Université Grenoble Alpes–CUEF – France (FRANÇAIS)

    Venez découvrir comment intégrer une pratique ludique dans vos cours ! Les jeux présentés lors de cet atelier (Imagidés, Nonesens Family, The big idea, Cyrano, etc. ) ont en effet un intérêt particulier dans nos cours de FLE car ils permettent de stimuler la production orale et la créativité de nos apprenants, tout en favorisant le passage à la production écrite. Du matériel pédagogique sera fourni aux participants au cours de cet atelier afin de favoriser la réappropriation de ce qui aura été vu.