Workshops

C.17 – LE QUÉBEC, CONNAIS-TU ? INTÉGRER DES CONTENUS QUÉBÉCOIS DANS L’ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS
31 oktober 2021
VOUS VOUS COMPRENEZ ? EN ROUTE POUR DÉVELOPPER LES COMPÉTENCES INTERCULTURELLES EN CLASSE DE FLE
C.15 – VOUS VOUS COMPRENEZ ? EN ROUTE POUR DÉVELOPPER LES COMPÉTENCES INTERCULTURELLES EN CLASSE DE FLE
31 oktober 2021
Show all

C.16 – HOE MAAK IK EEN DOORLOPENDE LEERLIJN?

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Antonet Chermanne – Fontys Hogescholen – France

Omschrijving:
Het maken van een doorlopende leerlijn is niet eenvoudig. Waar moet je beginnen? Hoe zit het met toetsing? Hoe krijg ik de collega’s mee? Wanneer geef ik leerlingen meer verantwoordelijkheden? Kunnen zij dit wel aan? Hoe meet ik vooruitgang als ik de methode (gedeeltelijk) los zou laten? Kortom: heel veel om over na te denken.
Na een korte theoretische inleiding ga je zelf aan de slag met de doorlopende leerlijn die voor jouw school van toepassing is. (schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, luistervaardigheid, spreekvaardigheid, literatuur, kls). Je leert de basisprincipes voor het opzetten van een doorlopende leerlijn van de brugklas tot eindexamenklas. De tijdsduur van de workshop is te kort om een volledige leerlijn te maken, maar je maakt wel een eerste opzet waar samen met je sectie verder aan kunt bouwen.

Uitverkocht

Artikelnummer: C.16 Categorie:
Beschrijving

Taal: Nederlands
Door: Antonet Chermanne – Fontys Hogescholen – France

Omschrijving:
Het maken van een doorlopende leerlijn is niet eenvoudig. Waar moet je beginnen? Hoe zit het met toetsing? Hoe krijg ik de collega’s mee? Wanneer geef ik leerlingen meer verantwoordelijkheden? Kunnen zij dit wel aan? Hoe meet ik vooruitgang als ik de methode (gedeeltelijk) los zou laten? Kortom: heel veel om over na te denken.
Na een korte theoretische inleiding ga je zelf aan de slag met de doorlopende leerlijn die voor jouw school van toepassing is. (schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, luistervaardigheid, spreekvaardigheid, literatuur, kls). Je leert de basisprincipes voor het opzetten van een doorlopende leerlijn van de brugklas tot eindexamenklas. De tijdsduur van de workshop is te kort om een volledige leerlijn te maken, maar je maakt wel een eerste opzet waar samen met je sectie verder aan kunt bouwen.