Workshops

HOE MAAK IK EEN DOORLOPENDE LEERLIJN?
C.16 – HOE MAAK IK EEN DOORLOPENDE LEERLIJN?
31 oktober 2021
QUAND LA TÂCHE RENCONTRE LE FILM : LA MÉTHODE DE GRONINGUE.
C.14 – QUAND LA TÂCHE RENCONTRE LE FILM : LA MÉTHODE DE GRONINGUE.
31 oktober 2021
Show all

C.15 – VOUS VOUS COMPRENEZ ? EN ROUTE POUR DÉVELOPPER LES COMPÉTENCES INTERCULTURELLES EN CLASSE DE FLE

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Inge Elferink en Aly Jellema – Rijksuniversiteit Groningen en Stenden Hogeschool – Nederland

Omschrijving:
Taakgericht werken aan talen en culturen (2)
In onze maatschappij en recente curriculumontwikkelingen is er steeds meer aandacht voor het bevorderen van interculturele competenties. Wat wordt daar nu precies onder verstaan? En hoe bevorder je als docent verschillende aspecten van deze competenties in de lessen Frans? In deze workshop gaat u na een korte inhoudelijke inleiding samen met uw collega’s in groepen en op basis van authentieke materialen aan de slag met het ontwikkelen van inhoudsgerichte taaltaken waarbij interculturele competenties centraal staan. We maken daarbij tevens gebruik van de ervaringen en de voorbeelden die we hebben opgedaan binnen de professionele leergemeenschap Ensemble c’est tout ! Taakgericht werken aan talen en culturen (RUG/NHL Stenden). U gaat naar huis met aantal concrete lesideeën om de interculturele competenties van uw leerlingen te bevorderen.
Deze presentatie maakt, samen met de ateliers B13 (Verrijkend literatuuronderwijs), D12 (Beoordelen van Taaltaken) en E10 (Hoge verwachtingen bij taaltaken) deel uit van het vierluik Taakgericht werken aan talen en culturen. Je kunt de gehele reeks volgen of kiezen voor één of meerdere workshops uit de reeks.

Op voorraad

Artikelnummer: C.15 Categorie:
Beschrijving

Taal: Nederlands
Door: Inge Elferink en Aly Jellema – Rijksuniversiteit Groningen en Stenden Hogeschool – Nederland

Omschrijving:
Taakgericht werken aan talen en culturen (2)
In onze maatschappij en recente curriculumontwikkelingen is er steeds meer aandacht voor het bevorderen van interculturele competenties. Wat wordt daar nu precies onder verstaan? En hoe bevorder je als docent verschillende aspecten van deze competenties in de lessen Frans? In deze workshop gaat u na een korte inhoudelijke inleiding samen met uw collega’s in groepen en op basis van authentieke materialen aan de slag met het ontwikkelen van inhoudsgerichte taaltaken waarbij interculturele competenties centraal staan. We maken daarbij tevens gebruik van de ervaringen en de voorbeelden die we hebben opgedaan binnen de professionele leergemeenschap Ensemble c’est tout ! Taakgericht werken aan talen en culturen (RUG/NHL Stenden). U gaat naar huis met aantal concrete lesideeën om de interculturele competenties van uw leerlingen te bevorderen.
Deze presentatie maakt, samen met de ateliers B13 (Verrijkend literatuuronderwijs), D12 (Beoordelen van Taaltaken) en E10 (Hoge verwachtingen bij taaltaken) deel uit van het vierluik Taakgericht werken aan talen en culturen. Je kunt de gehele reeks volgen of kiezen voor één of meerdere workshops uit de reeks.