Workshops

COMMENT ADAPTER SON ENSEIGNEMENT AUX NOUVELLES RÉALITÉS DE LA CLASSE ?
C.12 – COMMENT ADAPTER SON ENSEIGNEMENT AUX NOUVELLES RÉALITÉS DE LA CLASSE ?
31 oktober 2021
ENSEIGNER AVEC À PLUS! POURQUOI EST-CE SI EFFICACE ET AMUSANT ?
C.10 – ENSEIGNER AVEC À PLUS! POURQUOI EST-CE SI EFFICACE ET AMUSANT ?
31 oktober 2021
Show all

C.11 – FRANS, GESCHIEDENIS EN BURGERSCHAP

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Leontien Schul – Nederland

Omschrijving:
We leven in heftige tijden en Frankrijk is daar vaak het middelpunt van. Tijdens mijn lessen heb ik gezien dat die materie de interessantste lessen en ervaringen oplevert. Dus waarom daar geen speerpunt van maken? In tijden waarin steeds minder leerlingen voor Frans kiezen is het nodig om het vak een actuele relevantie te geven. Leerlingen waarderen het om over dingen te praten die ertoe doen. De geschiedenis lijkt een veilige route om het over de actualiteit te hebben.
Van docenten vraagt het moed, kunde en energie om het actuele en maatschappelijke gesprek met hun leerlingen te voeren. Met dit materiaal wil ik ze ondersteunen en faciliteren in die lastige maar belangrijke en ook boeiende taak.

De workshop geeft een beknopt overzicht van de gehele module, die uit 3 delen bestaat en zo’n 18 lessen omvat. Uit het laatste deel ervan, met als onderwerp ‘l’Edit de Nantes’ (thema’s: moderne leiders/voorbeelden en manieren om conflicten en problemen op te lossen), doen we gezamenlijk enkele opdrachten die ook los goed te gebruiken zijn.

De workshop wil een aanzet zijn voor docenten die tijdens hun lessen Frans actiever iets met burgerschap willen doen en die dit materiaal, of delen ervan, wellicht willen uitproberen.

Uitverkocht

Artikelnummer: C.11 Categorie:
Beschrijving

Taal: Nederlands
Door: Leontien Schul – Nederland

Omschrijving:
We leven in heftige tijden en Frankrijk is daar vaak het middelpunt van. Tijdens mijn lessen heb ik gezien dat die materie de interessantste lessen en ervaringen oplevert. Dus waarom daar geen speerpunt van maken? In tijden waarin steeds minder leerlingen voor Frans kiezen is het nodig om het vak een actuele relevantie te geven. Leerlingen waarderen het om over dingen te praten die ertoe doen. De geschiedenis lijkt een veilige route om het over de actualiteit te hebben.
Van docenten vraagt het moed, kunde en energie om het actuele en maatschappelijke gesprek met hun leerlingen te voeren. Met dit materiaal wil ik ze ondersteunen en faciliteren in die lastige maar belangrijke en ook boeiende taak.

De workshop geeft een beknopt overzicht van de gehele module, die uit 3 delen bestaat en zo’n 18 lessen omvat. Uit het laatste deel ervan, met als onderwerp ‘l’Edit de Nantes’ (thema’s: moderne leiders/voorbeelden en manieren om conflicten en problemen op te lossen), doen we gezamenlijk enkele opdrachten die ook los goed te gebruiken zijn.

De workshop wil een aanzet zijn voor docenten die tijdens hun lessen Frans actiever iets met burgerschap willen doen en die dit materiaal, of delen ervan, wellicht willen uitproberen.