Workshops

EFFECTIEF FRANS VOOR DE HAVOLEERLING
A.05 – EFFECTIEF FRANS VOOR DE HAVOLEERLING
31 oktober 2021
LIBRE SERVICE DONNE LA NOTE !
A.03 – LIBRE SERVICE DONNE LA NOTE !
31 oktober 2021
Show all

A.04 – TOUT LE MONDE PARLE FRANÇAIS ICI !

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Janny Spreen – Vrije Universiteit – Nederland

Omschrijving:
Kun je echt vanaf de eerste dag bijna alleen maar Frans spreken met jouw leerlingen in de brugklas? En dit volhouden gedurende het hele jaar? En ook de jaren na de brugklas? Het antwoord daarop luidt volmondig: “Oui, bien sûr!” door gebruik te maken van de methodiek AIM. De Accelerative Integrated Methodology behelst dat de docent vanaf dag 1 inderdaad vrijwel uitsluitend in het Frans communiceert met zijn leerlingen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gebaren om de te leren lesstof over te brengen, te laten begrijpen en om leerlingen voortdurend te laten spreken en schrijven. Leerlingen leren het meest frequent gebruikte Frans, inclusief onregelmatige werkwoorden, waardoor ze zelf goed kunnen communiceren. De aangeboden leerstof wordt veelvuldig herhaald, waardoor het geleerde heel goed beklijfd en het leerrendement hoog te noemen is.
Wat is AIM eigenlijk? Is het moeilijk om dit te leren? Kost dat veel tijd? Maak kennis met de principes en de achtergronden van deze methodiek en zie hoe het werkt in de klas. Aan het einde krijgt u materiaal mee om uit te proberen in de les.

Uitverkocht

Artikelnummer: A.04 Categorie:
Beschrijving

Taal: Nederlands
Door: Janny Spreen – Vrije Universiteit – Nederland

Omschrijving:
Kun je echt vanaf de eerste dag bijna alleen maar Frans spreken met jouw leerlingen in de brugklas? En dit volhouden gedurende het hele jaar? En ook de jaren na de brugklas? Het antwoord daarop luidt volmondig: “Oui, bien sûr!” door gebruik te maken van de methodiek AIM. De Accelerative Integrated Methodology behelst dat de docent vanaf dag 1 inderdaad vrijwel uitsluitend in het Frans communiceert met zijn leerlingen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gebaren om de te leren lesstof over te brengen, te laten begrijpen en om leerlingen voortdurend te laten spreken en schrijven. Leerlingen leren het meest frequent gebruikte Frans, inclusief onregelmatige werkwoorden, waardoor ze zelf goed kunnen communiceren. De aangeboden leerstof wordt veelvuldig herhaald, waardoor het geleerde heel goed beklijfd en het leerrendement hoog te noemen is.
Wat is AIM eigenlijk? Is het moeilijk om dit te leren? Kost dat veel tijd? Maak kennis met de principes en de achtergronden van deze methodiek en zie hoe het werkt in de klas. Aan het einde krijgt u materiaal mee om uit te proberen in de les.