Ateliers

LES AVANTAGES DE L’ENSEIGNEMENT BILINGUE EN FRANÇAIS
D.13 – LES AVANTAGES DE L’ENSEIGNEMENT BILINGUE EN FRANÇAIS
31 octobre 2021
DES PROVERBES POUR UN INTERCULTUREL HEUREUX
D.11 – DES PROVERBES POUR UN INTERCULTUREL HEUREUX
31 octobre 2021
Show all

D.12 – A NOTER ! L’ÉVALUATION DANS LA PERSPECTIVE ACTIONNELLE

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Eveline Hoekstra en Inge Elferink – Carmelcollege Emmen en Rijksuniversiteit Groningen en NHL Stenden Hogeschool – Nederland

Omschrijving:
Taakgericht werken aan talen en culturen (3)
Bent u op zoek naar een meer evenwichtige manier van evalueren? Wilt u graag minder kleine summatieve kennistoetsen? Zou u juist meer formatief willen evalueren en meer aandacht willen besteden aan het beoordelen van de productieve vaardigheden én inhoud? Na deelname aan de professionele leergemeenschap En route pour augmenter la motivation gericht op taakgericht werken besloot Eveline het roer om te gooien en vernieuwde zij rigoureus de wijze van evalueren op haar school. Na een korte inhoudelijke inleiding nemen we u in dit atelier graag mee in Evelines ontwikkelproces en haar ervaringen aan de hand van de taken en de rubrics die zij ontwikkeld heeft. Vervolgens evalueren we in groepen diverse andere rubrics, waarbij we ook een aantal rubrics bekijken die het afgelopen jaar zijn ontwikkeld tijdens de professionele leergemeenschap Ensemble c’est tout ! Taakgericht werken aan talen en culturen (RUG/NHL Stenden Hogeschool). We sluiten af met een inhoudelijke terugkoppeling waarbij we met elkaar in gesprek gaan over de uitdagingen in uw eigen context. U gaat naar huis met een aantal concrete voorbeelden en ideeën over aanpassingen op maat.
Deze presentatie maakt, samen met de ateliers B13 (Verrijkend literatuuronderwijs),) en E10 (Hoge verwachtingen bij taaltaken) deel uit van het vierluik Taakgericht werken aan talen en culturen. Je kunt de gehele reeks volgen of kiezen voor één of meerdere workshops uit de reeks.

Rupture de stock

UGS : D.12 Catégorie :
Description

Taal: Nederlands
Door: Eveline Hoekstra en Inge Elferink – Carmelcollege Emmen en Rijksuniversiteit Groningen en NHL Stenden Hogeschool – Nederland

Omschrijving:
Taakgericht werken aan talen en culturen (3)
Bent u op zoek naar een meer evenwichtige manier van evalueren? Wilt u graag minder kleine summatieve kennistoetsen? Zou u juist meer formatief willen evalueren en meer aandacht willen besteden aan het beoordelen van de productieve vaardigheden én inhoud? Na deelname aan de professionele leergemeenschap En route pour augmenter la motivation gericht op taakgericht werken besloot Eveline het roer om te gooien en vernieuwde zij rigoureus de wijze van evalueren op haar school. Na een korte inhoudelijke inleiding nemen we u in dit atelier graag mee in Evelines ontwikkelproces en haar ervaringen aan de hand van de taken en de rubrics die zij ontwikkeld heeft. Vervolgens evalueren we in groepen diverse andere rubrics, waarbij we ook een aantal rubrics bekijken die het afgelopen jaar zijn ontwikkeld tijdens de professionele leergemeenschap Ensemble c’est tout ! Taakgericht werken aan talen en culturen (RUG/NHL Stenden Hogeschool). We sluiten af met een inhoudelijke terugkoppeling waarbij we met elkaar in gesprek gaan over de uitdagingen in uw eigen context. U gaat naar huis met een aantal concrete voorbeelden en ideeën over aanpassingen op maat.
Deze presentatie maakt, samen met de ateliers B13 (Verrijkend literatuuronderwijs),) en E10 (Hoge verwachtingen bij taaltaken) deel uit van het vierluik Taakgericht werken aan talen en culturen. Je kunt de gehele reeks volgen of kiezen voor één of meerdere workshops uit de reeks.