Ateliers

LITTÉRATURE COMPARÉE : LANGUES DE VOISINAGE
B.08 – LITTÉRATURE COMPARÉE : LANGUES DE VOISINAGE
31 octobre 2021
VARIATIONS : SEPT RÈGLES SIMPLIFIENT L'ORTHOGRAPHE
B.06 – Malheureusement cet atelier a été annulé.
31 octobre 2021
Show all

B.07 – DOELTAAL LEERTAAL (EN WAAROM DOELTAAL VOERTAAL ONZIN IS…)

 0,00

Taal: Nederlands
Door: Sebastiaan Dönszelmann – Vrije Universiteit Amsterdam

Omschrijving:
Van doeltaalgebruik in de MVT-les leren leerlingen veel taal …, toch? Nou nee, veel onderzoek naar doeltaalgebruik laat zien dat het zo simpel vaak niet werkt, zelfs wanneer leerlingen hun docent prima begrijpen. Is doeltaalgebruik dan zinloos? Dat gelukkig ook weer niet.
Sebastiaan Dönszelmann (vakdidacticus – Vrije Universiteit) deed promotieonderzoek naar doeltaalgebruik. In deze workshop deelt hij concreet didactisch instrumentarium om de doeltaal leerzaam in te zetten (doeltaal-leertaal). Daarbij komen good-practice videofragmenten, onderzoeksresultaten en de eigen doeltaalvaardigheden van jou als docent aan bod.

Rupture de stock

UGS : B.07 Catégorie :
Description

Taal: Nederlands
Door: Sebastiaan Dönszelmann – Vrije Universiteit Amsterdam

Omschrijving:
Van doeltaalgebruik in de MVT-les leren leerlingen veel taal …, toch? Nou nee, veel onderzoek naar doeltaalgebruik laat zien dat het zo simpel vaak niet werkt, zelfs wanneer leerlingen hun docent prima begrijpen. Is doeltaalgebruik dan zinloos? Dat gelukkig ook weer niet.
Sebastiaan Dönszelmann (vakdidacticus – Vrije Universiteit) deed promotieonderzoek naar doeltaalgebruik. In deze workshop deelt hij concreet didactisch instrumentarium om de doeltaal leerzaam in te zetten (doeltaal-leertaal). Daarbij komen good-practice videofragmenten, onderzoeksresultaten en de eigen doeltaalvaardigheden van jou als docent aan bod.

X